• به فروشگاه محصولات خرمایی تنگسیر مارکت خوش آمدید

شکلات پذیرایی خرمایی یا شکلات پذیرایی ساده خرید کنیم؟

شکلات پذیرایی خرمایی یک محصول جدید و سالم است و حاوی بسیاری از ویتامین های ضروری بدن است و قند و چربی کمتری دارد، ولی شکلات ساده جز قند و شیرینی هیچ ماده مفیدی برای بدن ندارد. پزشکان بر این باورند که خرما یک میوه بسیار مفید برای حفظ سلامت و شادابی افراد است و مقاومت بدن را افزایش میدهد.

خرما از نخل های جنوب کشور کشت میشود و باغ های نخل جنوب کشور در استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان از محصول بسیار با کیفیت خرما تولید می کنند. خرما یک میوه بهشتی است و نام خرما در قرآن آمده است .

وجود بیش از ۴۰ ایه قرآنی در خصوص خرما نشان از اهمیت این محصول در تغذیه و اهمیت این محصول دارد . همچنین بعضی از مفسران قرآن مانند مولانا عبدالماجد دریابادی اشاره کرده اند که خرما برای زن باردار بسیار مفید است به همین جهت هنگامی که حضرت مریم درد زاییدن گرفت برایش خرما آماده شد. ( سوره مریم/۲۳-۲۵). در روایات خوردن خرما درماه مبارک رمضان هنگام افطار بسیار تاکید شده است . پیامبر مکرم اسلام (ص ) نیز برای حفظ سلامتی، مردم را به خوردن منظم خرما توصیه می کرد . هر چند نقل شده است که آن حضرت یک بار حضرت علی (ع) را در دوران نقاهت از خوردن خرما نهی فرمود و این توصیه کاملاً بر پایه ای علمی استوار است زیرا خرما دارای الیافی غذایی است و کسانی که دوره نقاهت را می گذرانند و معده ای ضعیف دارند هضم این الیاف برایشان مشکل است. این میوه ای که اگر بخواهیم ان را اندازه بگیریم به چند سانتی متر هم نمی رسد ولی بنابر ضرب المثل کهنی عربی فواید آن به اندازه تعداد روزهای سال است. و ظاهراً نیز چنین است، زیرا خرما واقعاً فواید گوناگونی دارد. از چوب آن در بنّایی استفاده می شود و برگهای بزرگ آن( که گاهی شاخه نامیده می شود) برای ساختن چندین کاردستی مانند بادبزن، طناب، چوبدستی، حصیر و غیره به کار می رود. بنابر سنتی قدیمی، عادت اعراب بر این بود که در مراسم شادمانی همگانی برگهای درخت خرما را در دست می گرفتند و به صورت دسته هایی از معابر می گذشتند. هسته خرما اگر خیسانده و آرد شود غذای مناسبی برای دام می باشد. خرما علاوه بر آن که میوه ای شیرین و لذیذ است بهترین ماده غذایی برای انسان است.

فوائد خاص خرما برای انسان :
۱) جلوگیری از ابتلا به انواع سرطانها :
تحقیقات درباره ی خرما نشان داده است که این میوه بهشتی می تواند از بسیاری از سرطان ها مانند سرطان کولون ، معده و غیره پیشگیری کند .براساس آمارهایی که در این زمینه تهیه شده، نشان می دهد در مناطقی که خرما بیشتر می خورند، ابتلای به سرطان کم ترمشاهده شده است، و اعراب را صحرانشینانی که در فقر غذایی به سر می برند، به واسطه ی خوردن خرما هرگز مبتلا به سرطان نمی شوند، عامل این موضوع را وجود «منیزیم» می دانند.
۲) استحکام استخوانها :
خرما بدلیل وجود کلسیم که عامل اصلی استحکام استخوان ها استنیز بسیار مورد توجه است .
۳) کاهش خستگی :
خرما بدلیل وجود فسفر که از عناصر اصلی تشکیل دهنده ی مغزاست مانع ضعف اعصاب و خستگی می شود و همچنین قوّه ی بینایی را افزایش می دهد . مقدار فسفر موجود در خرما به اندازه مجموع فسفر موجود در زردآلو، گلابی و انگور است .
۴) جلوگیری از ایجاد زخم معده :
پتاسیم موجود در خرما موجب جلوگیری از زخم معده می شود زیرا که براساس تحقیقات فقدان این ماده در بدن علت حقیقی زخم معده می دانند
۵) تامین آهن بدن :
آهن موجود در خرما ( ۳میلی گرم در ۱۰۰ گرم خرما) یک سومRDA یا نیاز روزانه به آهن را برای مردان تامین می کند. همچنین فیبر موجود در آن برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم و دفع مواد غذایی مفید است. مطالعات فراوان نشان می دهد برای بیشتر افراد رژیم پرفیبر بسیار بهتر و سالم تر از رژیم غذایی کم فیبر است.
۶) جلوگیری از دل درد :
یکی از خواص خرما ملین بودن آن است . نوشیدن شربت خرما در طب سنتی چین، یکی از رایج‌ترین شیوه‌های درمان دل درد بوده است. شیوة آن‌ است که ۲ تا ۳ عدد خرمای له شده را در آب جوش خیس می‌کنند و خوب به هم می‌زنند و شربتی درست می ‌کنند به اسم شربت خرما. آن‌ها معتقدند که این معجون برای درمان دل‌دردهای گوارشی، بسیار سودمند است اینکار باعث می شود زیادی اسید معده که موجب ترش کردن و دل درد می شود از بین برود ،
۷) جلوگیری از ایجاد سایر امراض :
این میوه برای شنوایی، بینایی، درد کمر، درد مفاصل، سیاتیک، درمان سینه و ریه مفید است همچنین جوشانده خرما در شیر، سینه را نرم، کلیه را درمان و از التهابات و امراض عفونی و ریزش مو جلوگیری می‌کند. خوردن خرما برای سالمندان و کودکان سودمند و جوشانده هسته آن برای دفع سنگ کلیه و مثانه مفید است. آرد هسته خرما اسهال مزمن را درمان و سبب خشک شدن زخمهای چرکی می‌شود و شست‌وشو با آن در درمان زخمهای چرکی، ریزش آب و جلوگیری از فشار چشم مفید است . فقط باید مواظب بودکه زیاده‌روی در خوردن خرما باعث امراض سودائی، گرفتگی کبد و طحال، افزایش فشار خون، جوش دهان و پوسیدگی دندان می‌شود.
۸) وجود قند سالم در خرما
قند فراوانی که در خرما وجود دارد، از سالم ترین قندهاست که حتی در بسیاری از موارد، مبتلایان به بیماری قند نیز می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
حدود۷۰ درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می دهد که ۶۰ تا ۶۵ درصد آن قندهای گلوکز و فروکتوز و ۵/۲ درصد فیبر غذایی است. به همین دلیل برای افرادی که نمی توانند ساکاروز را تحمل کنند، مناسب است. گلوکز و فروکتوز از ساکاروز مشتق می شوند. این قندها به راحتی و فوراً توسط بدن جذب شده، بدون نیاز به هضم در بدن تولید انرژی کرده و یا ذخیره می شوند.
۹) منبع غذایی کامل :
خرما سرشار از فیبرهاست. هر ۱۰ عدد خرما حدود ۲۳۴ کالری دارد و وجود کلسیم و ویتامین ب۶ و سدیم و اهن و پتاسیم و پروتئین آن را به یک منبع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم انسان تبدیل کرده‌است. خرما میوه بسیاری مغذی و کامل می باشد که می توان به همراه چای یا آب جوش در افطار آن را میل کرد زیرا با تولید بیش از ۳ هزار کالری انرژی گرسنگی را فرو می نشاند . خرما کالری بیشتری نسبت به اغلب میوه‌ها دارند، اما خوشبختانه با وجود شیرینی در این میوه و کالری بالای آن مصرف مقدار مناسب از آن سبب افزایش وزن نمی‌شود. در حقیقت اکثر انواع خرماها سدیم و کلسترول و چربی ندارند و به همین دلیل مصرف آن عارضه چندانی به‌وجود نمی‌آورد.
۱۰) ساخت عضله در بدن :
خرما بدلیل وجود املاحی همانند آهن- پتاسیم- منیزیم ( برای عمل ماهیچه های ارادی لازم است )- گوگرد- مس- کلسیم و فسفر ( برای ساخت عضله و بافت های عصبی لازم است

خرما شکلاتی مغزدار تنگسیر، یک محصول ارگانیک و سالم است که از بهترین نوع خرما، مغز بادام و روکش شکلات برای تولید محصولات خود استفاده می کند.  خرما شکلاتی یک میان وعده مفرح و عالی و پر انرژی برای همه افراد به خصوص کودکان است.

با این همه خواصی که از خرما بیان شد ، بنظر شما خرما شکلاتی بهتر است یا شکلات ساده قندی؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظر خود را بیان کنید